mandag den 17. februar 2014

Hvorfor står håndværkere så tidligt op?

[Klokken er 6.40 mandag morgen. Telefonen ringer insisterende]

Mig: Mjallo?

Sur Mand: Ja, goddag. Det er Sur Mand fra Entreprenørfirmaet. Du har kørt et vandføringsrør, som ligger opmagasineret på din grund, i stykker. Vi skal bruge det i dag, så jeg skal bede dig om at ringe til vandværket og bestille et nyt og så køre det herud i en fart.

Mig: [Tiggende] Klokken er tyve minutter i syv en mandag morgen i februar. Jeg har ikke kørt noget rør over. Jeg er er bare en privatperson,  der har hyret en masse mennesker til at bygge et typehus. Jeg har to små, snottede børn, en gravid kone og et fuldtidsjob. Er der en svag mulighed for, at I selv kan ordne det? Det vil gå hurtigere, og så er I sikre på, at I får det rigtige rør. I må meget gerne sende mig en regning, som jeg kan sende videre til firmaet, der har kvast røret.

Knapt så Sur Mand: Joh, jah, det kan vi vel godt. Hav en god dag så.

Mig: I lige måde, hej hej!



Ødelagt sokkelsten på vores hus fra Huscompagniet
Der blev kørt overskydende jord væk fra grunden i weekenden af et par vandpiberygende ungersvende, der vist ikke havde det store gravemaskinekørekort. Det gik blandt andet ud over soklen til huset - og et vandrør.


Den foreløbige liste over utilsigtet destruktion lyder nu på:

1 stk. overgravet YouSee-kabel til nabo nr. 1
1 stk. overgravet telefon-kabel til nabo nr. 2
1 sokkelsten knækket vha. gravemaskine
1 stk. fladmast vandrør

Og hvorfor insisterer håndværkere egentlig på at begynde arbejdsdagen midt om natten?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar